Benchmark Kwaliteitsmonitor Dienstverlening

28 februari 2018
Leren van de besten: dat is de bedoeling van een benchmark. Daarom publiceert KVAN/BRAIN met ingang van 2017 een lijst met topscoorders op de vragen die in de Kwaliteitsmonitor Dienstverlening aan archiefbezoekers zijn gesteld.

Vooropgesteld: er is geen archiefinstelling die zijn klanten slecht bedient. Onvoldoendes zijn er niet gevallen, magere zesjes ook niet. Overall zijn alle bezoekers tevreden. Maar bezoekers van sommige instellingen zijn blijer dan anderen. En dat is interessant. Neem eens een kijkje op hun websites, of ga eens bij een collega op bezoek om door te vragen hoe zij zaken aanpakken!

Topscoorders

Topscoorder in 2017 was het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis, dat van zijn respondenten een 8,5 kreeg. Het Gemeentearchief Schouwen-Duivenland volgde met een 8,3. Het Brabants Historisch Informatiecentrum, de Groninger Archieven, het Gemeentearchief Zaanstad en het Streekarchief Langstraat, Heusden en Altena deelden de derde plaats met een 8,2.